woensdag 29 november 2017

Bandwerk #1

In tegenstelling tot vele anderen heb ik niks tegen bandwerk. Iets wat echt goed zit vraagt gewoon om reproductie.

Bandwerk #1

Afgelopen maanden maakte ik verschillende bloesjes voor mezelf. Ze worden allemaal heel veel gedragen. Ik baseerde me telkens op de Donna van La Maison Victor, maar veel blijft er van het patroon niet meer over...

Bandwerk #1

Dit patroon heeft een soepelvallende stof nodig, genre 'rayon'. De stoffen van See you at six zijn hiervoor perfect. Voor één bloesje heb je slechts 75 cm stof nodig. Ik bestelde meteen een pakketje van drie!

Bandwerk #1

Knoopjes vond ik zoals altijd bij Mertens in Melle, de keuze is er enorm.

Bandwerk #1

Dat het maar snel lente wordt, dan kan ik ze weer volop dragen.
En dan is foto's nemen opnieuw een feest!

13 opmerkingen:

  1. Schoon! En ik vraag me nu af wat je dan allemaal aan het patroon veranderde? Mij lijkt dat nog steeds een Donna.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het ziet er nog steeds zo uit inderdaad. Maar niks is minder waar: ik versmalde het patroon, en veranderde de pasvorm.
      De mouwboorden liet ik achterwege, en de mouwen tekende ik opnieuw en werkte ik af met soepele(!) paspel. En ik paste de onderkant aan. Dat is het zowat.😂

      Verwijderen
    2. Haha, ik begrijp het! Het is dus helemaal geen Donna meer maar een Vink :-)

      Verwijderen
  2. Ik zag het 'stapeltje' al op Instagram, maar aan zijn ze nog veel mooier! Ik begrijp je 'bandwerk' wel, ik zou dat zelf ook eens moeten doen, maar wel winterproof ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik haaaaaaat bandwerk, maar ik zie wel het plezier in van dat afgewerkte stapeltje schoonheid!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele mooie basics voor in die kast! Ik kan het niet meer dan eens met je zijn, dat die wintermaanden maar snel gepasseerd zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik vind bandwerk ook wel tof maar ik zie dat eerder in het patroon hergebruiken maar dan niet onmiddellijk na elkaar ;) Ik steek er liefst eerst iets anders tussen!
    Awel, dat zijn mooie bloesjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Snap ik. Ik doorgaans ook, maar het kwam nu even goed uit en er was tijd! 😊

      Verwijderen
  6. De eerste blauwe versie staat jou het best ! Heb het bloesje ook al gemaakt maar ik vind dat het model taille mist, waardoor het niet zo geschikt is voor mijn figuur :-)Ik maak eigenlijk zelden of nooit een patroon meerdere keren (uitzondering voor de Harlequinjurk van LMV, maar ook daar maakte is telkens een ietwat andere versie) ... Misschien moet ik dat toch wat meer doen, want toch een gigantische tijdsbesparing en meer effectieve naaitijd !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Groot gelijk dat je hier een bandwerkje van maakte, het bloesje past je als gegoten <3
    Dus euh, versmallen, andere mouwen, soepele paspel en een andere onderkant... ik weet wat te doen als ik me aan die Donna riskeer x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Veel liefde voor bandwerk, ik volg je mening hier over volledig :-)
    Wat een top-stuks!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Waw! Misschien moet ik me ook eens meer aan bandwerk wagen...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi, maar dat wist je al, he ;-). Ze staan je allemaal geweldig. Ik moet dringend band-werken met mijn Odile!

    BeantwoordenVerwijderen