woensdag 13 april 2016

Konijnen

Voor een nieuwe collectie stoffen sloegen Bambiblauw en illustratrice Eva Mouton de handen in elkaar. De reeks bestaat uit vier verschillende stoffen, allemaal in streelzachte french terry.
Ik ging aan de slag met de konijnen, maar de cactussen staan ook hoog op de verlanglijst.

Konijnen

Over de stof niks dan lof. Nona is dol op de konijntjes, en de stof is zalig om te verwerken! De stof komt wel met een onweerstaanbare drang naar wortelen tijdens het naaiproces. ;-)

Konijnen

Het patroon is de Indigo-sweater van Valerie Boone uit La Maison Victor 4/2015.
De sweater zit ingenieus in elkaar, al ging het aanvankelijk goed mis bij de hoekjes vooraan. Ik begrijp nog steeds niet hoe het dan wél moet...

Maat 30 is aan de ruime kant voor de kleine-bijna-twaalfjarige-Nona, de sweater verdwijnt dus nog even in de kast. Maar als het hoekjes-euvel eenmaal verholpen is, geef ik dit patroon heel graag een nieuwe kans, want ik ben fan!

Konijnen

Konijnen

Deze en alle andere prints zijn vanaf nu te koop bij Bambiblauw!

18 opmerkingen:

  1. Helemaal ge-wel-dig! En niet veels te groot hoor..Hou dr wel van, beetje oversized stoer :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh de combinatie patroon stof is top!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, die foto met de bussel wortelen :-) Toffe top! (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Verdwijnt in de kast? Lees ik dat goed? Wat een zonde, oversized is hip en Nona is prachtig met die kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eerst vond ik dit stofje het minst mooi maar ik ben zo hard fan van die kleur! Gecombineerd met wit komt het echt tot zijn recht! Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het top maar je moet dat niet in de kast leggen maar laten dragen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dol op wortels en op de trui. Aandoen, aandoen, aandoen,...!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt ze goed gekregen de hoekjes, dat zie ik op de foto!
    Life-uitleg, bij jou of bij mij?
    Ik vind de konijnen ook de leukste print. Heerlijk met de wiiiiiortels!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. MO-how, de max... Niks in de kast... Aandoen die handel! Hij is perfect zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Schitterend, ik voel het kriebelen om deze eens te maken in de flamingo's of paardjes (of toch de konijntjes, help!)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een stof die goed is voor de lijn dan?
    Leuk hoor, en ik sluit me aan bij Nona. De konijntjes zijn ook mijn favoriet.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Met die hoekjes had ik ook een probleem. Meer bepaald dat 1 stukje breder was dan het ander. Als je de oplossing weet hoor/zie ik het heel graag :-).
    Heel mooie versie trouwens!!!

    BeantwoordenVerwijderen